Logo powinno pokazywać czym dokładnie zajmuje się Twoja firma.
Ten największy nonsens powtarzany w branży, stłumi rozwój marki. Apple nie ma w logo komputera. Ikea mebli, a Sony telewizora. Żadna uwielbiana marka nie ilustruje tego czym się zajmuje.
Jeśli chcesz, aby Twoja marka przyciągała klientów, to zdaj sobie sprawę, że LOGO musi wykonać dla Ciebie dużo ważniejszą robotę.
7 ZASAD PROJEKTOWANIA LOGO
- NIE UŻYWAJ WIĘCEJ NIŻ 3 KOLORÓW.
Nie istnieją liczne wartościowe przykłady łamiące tą zasadę. Nie twórz wyjątku od reguły — to się po prostu nie opłaca i może się nie udać. Unikaj rażąco jaskrawych, ale i ponurych barw. A najlepiej dobrze poznaj znaczenie kolorów – więcej na ten temat TUTAJ.
- NIE UŻYWAJ WIĘCEJ NIŻ DWÓCH KROJÓW PISMA
Używaj ostrych linii fontów dla dynamicznych firm, i miękkich – dla tych o łagodniejszym kobiecym charakterze. Wybierz jeden prosty font (bezszeryfowy) i jeden ozdobny (szeryfowy).
- POZBYWAJ SIĘ WSZYSTKIEGO, CO NIE JEST KONIECZNE
Idealnej kreacji logo nie określa to, że nie można już nic dodać. Idealny projekt logo cechuje to, że można o nim śmiało powiedzieć: „nic dodać nic ująć”.
4.LOGO POWINNO ZAWSZE WYGLĄDAĆ DOBRZE
Małe, duże, w czerni i w bieli (pozytyw/negatyw). Upewnij się, że logo jest rozpoznawalne po odwróceniu kolorów. Oraz, że jest rozpoznawalne po zmniejszeniu rozmiarów. Nie zawsze logo będzie oglądane z bliska i nie tylko starsi mają problemy ze wzrokiem.
5. LOGO MUSI BYĆ ZAPAMIĘTYWALNE
Dobry znak powinien będzie łatwy do opisania przez telefon. Coś, co łatwo zapada w pamięć nie musi być bardzo skomplikowane. Gdy masz wybór, zawsze przedkładaj praktyczność nad oryginalność.
6. NIE SŁUCHAJ DESTRUKCYJNYCH OPINII
Wysłuchaj wyłącznie ludzi, którzy znają i rozumieją Twoich Klientów tak dobrze, jak Ty – oraz tych, którzy wiedzą, jakie cechy posiadają dobre logotypy. Tworzenie logo powinno mieć związek z wartościami, które reprezentuje Twój biznes, a nie podążać za telewizyjnymi trendami.
7. NIE ŁĄCZ ELEMENTÓW POPULARNYCH ZNAKÓW
Takie rzeczy widać jak na dłoni. Nie tylko wyglądają śmiesznie, ale mogą także doprowadzić do sądu. Pod żadnym pozorem nie używaj gotowych grafik (clip-arty). Unikaj podążania za trendem.
Dodaj komentarz